Ken je dat gevoel? Een eerste lentedag. De zon op je huid en een soort van nieuwe energie, terug van weggeweest.
Die energie, dat heet well-being, een oud begrip dat al dateert uit 1561, maar actueler is dan ooit. Well-being betekent welzijn, een staat van goede gezondheid en voorspoed. Het betekent dat je een gezonde levensstijl hebt, dat je je goed voelt en positief in het leven staat.
Welzijn op het werk is drijvende kracht
Mensen in het algemeen, maar gelukkige, energieke mensen in het bijzonder zijn de drijvende kracht achter veel succesvolle organisaties. Maar hoe wordt het welzijn van mensen eigenlijk bepaald? Ben je daar als individu 100% zelf verantwoordelijk voor of speelt ook je omgeving een rol? Uiteraard is het de combinatie van de twee, maar je omgeving en al zeker je werkomgeving spelen wel een bepalende rol.
De “war on talent”, maar ook het groeiend maatschappelijk besef omtrent het belang van het welzijn van de medewerker hebben op veel manieren de term well-being van medewerkers in bedrijven en organisaties onder de aandacht gebracht.
Licht is de alles bepalende factor voor well-being op de werkvloer
Eén van de belangrijkste parameters voor well-being op de werkvloer is licht. Licht uiteraard om goed te kunnen zien, maar ook licht om te zorgen voor een goed humeur, voor een veilige werkplek, voor een productieve werkplek.
Niet-visuele impact van licht
Precies daarom hebben wij onze eigen “ON” aanpak ontwikkeld. Een aanpak die verder kijkt dan energiebesparing en ROI-tabellen, die verder kijkt dan alleen maar de ecologische impact van nieuwe verlichting. Een aanpak die vooral kijkt naar de mens en die inzet op de niet-visuele impact van licht in al zijn facetten. Een aanpak dus ten voordele van bedrijven, hun organisatie en vooral hun mensen.
Benieuwd naar onze aanpak? Neem dan contact op voor een vrijblijvende kennismaking en scan. Dat kan bij ons, bij jou, maar ook helemaal digitaal.
Time to turn back ON.